Розробки уроків

Математика 4 клас  
Тема:  Розрядна будова чисел.Класифікація чисел на чотирицифрові, п’ятицифрові , шестицифрові . Перетворення більших одиниць довжини на менші і навпаки. Складені задачі,які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів.
Мета:закріпити знання дітей з класифікацію багатоцифрових чисел;розвивати вміння розв’язувати задачі на дії різних ступенів,вміння перетворювати іменовані числа;виховувати любов до математики,терпіння,наполегливість у досягненні своєї мети.
Обладнання : комп’ютер,невеличкий м’ячик , карта піратів,лист від птахи,піратська скриня,кораблик на магніті,картки із завданнями.
Хід уроку
І.Організаційний момент.
- Дорий день ,діти!
- Сьогодні до нас на  урок завітали гості,тому привітаємося з ними.
- Стали навколо своїх парт(утворивши 3 кола),взялися за руки і починаю від учня першої парти,що сидить зліва,за годинниковою стрілкою по черзі з усмішкою  скажіть : «Легкої роботи на уроці»
- Молодці!Сідайте.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Діти,сьогодні у нас буде не звичайний урок. Ми з вами відправимось в експедицію по піратських островах. Перед нами буде багато завдань і для їх виконання необхідно прикласти якомога більше зусиль. Ви готові ?
- Але  ми знаэмо ,що пірати приносять багато лиха людям і тому ми повинні їх перемогти,щоб вільно переміщатися морями і океанами. Тому в бій….
Зараз ми з вами знаходимося на острові «Організаційність» а відправляємося на острів «Мотивація»
-         Ой,діти,а що ще я знайшла?!На цьому острові я знайшла лист. Дуже цікаво,що в ньому записано.
Дорогі діти!Ви попали на острів «Мотивація». Це найважливий острів. Він повідомляє,що вас чекає. Перед вами ще багато різних  островів. І мандруючи від острова до остова повторите і закріпите  класифікацію чисел на чотирицифрові, п’ятицифрові,шестицифрові, перетворювання більшіх одиниць довжин на менші та навпаки,закріпите  вміння розв’язувати задачі.  Бажаю успіху.
     Ваш прихильник Какаду.





ІІІ. Актуалізація опорних знань.
 По вашим очам я бачу,що хочеться плисти далі і все дізнатися. Тому з вами пливемо на  острів «Питайка», на ньому багато завдань і тому він називається Питайка. І для того,щоб ми могли рухатися далі,повинні виконати всі завдання.

1.Усний рахунок. Вчитель по черзі кидає учням м’ячик і повторюють таблицю множення .
-Перше завдання вам потрібно повторити таблицю ділення і множення. У мене в руках кокос,тому ловіть його і відповідайте на мої питання.Молодці

2.Завдання для опитування.
- Але є ще одне завдання. Пірати залишили скриню у якій є завдання для кожного ряду. Я підійду до перших парт,кожного ряду і  учні витягнуть завдання,а на рахунок три,ви повинні виконуючи по одному завданню передавати листочок далі,яка команда виконає швидше і правильно,та перемогла.
180* 4+80= 800                             390*2+20= 800           270*3+90=900
42:6*8=  56                                    54:6*7=  63                 72:8*4=36
83-3*12=47                                    61-3*14=19                 72-3*16=24
270*3:10=81                                   180*4:10=72               380*2:10=76
18*3+5=59                                      2*8+312=328              (36-24)*4=48    
 
3. Острів «Каліграфія»
Ура!все зробили і тому нас відпускають. Погляньте,яких гарний острів,він  найгарніший і зветься  «Каліграфія»
Для того,щоб ми з вами вирушили далі,необхідно відкрити зошити і каліграфічно записати число,класна робота і нижче рядок прописати каліграфічно
1000,2000,3000…..
(Повторювати правила постави під час каліграфічної хвилинки.)
А тепер і каліграфічно запишемо математичний диктант

4.Математичний диктант :
Суму числен 70 і 80 зменшити у 3 рази. (50)
Знайти різницю чисел 755 і 250.(505)
Добуток чисел 40 і 50 збільшити на 20.(220)
320 зменшити у 8 разів і збільшити на 5.(45)
120 збільшити у 3 рази і зменшити у 4 рази.(90)
- Які ви розумники і сміливі,скільки вже всього зробили. Але у нас нема часу відпочивати і тому мандруємо далі.

ІV. Контроль,корекція та закріплення знань.
Наступний острів «Незнайка»
Пірати думають,що ми не вмієте читати і тому не зможемо виконати завдання в підручнику. Доведемо їм,що вони помиляються?
Тому відкриваємо підручники на сторінці 65.
- Діти,погляньте на завдання 396…  ….,прочитає нам ,що необхідно зробити.
468,486,684,648,864,846. Запишіть їх.
- Зараз по черзі будемо читати числа і одразу вказуйте скільки одиниць,десятків і сотень.(Написати на дошці відповіді з оберненого боку)
Виконання вправи 398 ст.66. Молодці.
Давайте згадаємо. Які розряди мають тисячи?
Справа відділяємо 3 цифри,все що попереду-тисячі. Наприклад 14,000.відділяємо три цифри і отримуємо 14 тисяч.

- Настав час і для відпочинку. Відправляємося на острів  «Фізкультурник»
- Відпочили? Час рушати на острів брата «Незнайки»  «Знайка». Господар вважає,що найрозумніший у світі і його завдання нам не під силу. Перевіримо?
Виконання вправи 399.
Прочитай числа,які складаються тільки з одиниць другого класу : 5000,41000,600000,215000,14000
Визначте,скільки в кожному з цих чисел одиниць тисяч,десятків тисяч,сотень тисяч.
Виконання вправи 400. Запишіть числа,які мають:48 тис.700 одиниць;400 тисяч 356 одиниць;603 тисячі 906 одиниць;30 тисяч 6 одиниць,8 тисяч 13 одиниць(При записі чисел,потрібно звернути увагу дітей про те,що якщо не називається якийсь із розрядів,то на його місці пишемо нуль)
Задача номер 403
Двоє мулярів мурували будинок,одержуючи за кожний робочий день однакову платню. Перший муляр працював 4 дні,а другий -  5 днів. Скільки грошей одержав кожний муляр,якщо разом їм заплатили 900?
-         Прочитайте задачу. Про кого іде мова у задачі?
- Що вони робили?
-А що означає однакову платню?
- Скільки днів працював перший муляр?(4)
- Скільки днів працював другий?(5)
- Скільки грошей одержав кожний муляр?
-А що у нас відомо про зарплатню(разом їм заплатили 900)
- Розглянемо коротку умову задачі.
Виконавець
Кількість днів
Заробітна плата
Всього
І муляр
4 дні
?
} 900 грн
ІІ муляр
5 днів
?
- Чи можемо відразу дати відповідь на питання задачі?(Ні не можемо)
- Чому?(тому що не знаємо,яка заробітна плата за 1 день)
- Чи можемо знайти яка заробітна за 1 день?(Ні не можемо)
- Чому?(Тому що не знаємо скільки днів вони працювали разом)
- Скільки питань в задачі(Два)
- Тому і відповідь складатиметься із двох частин.
Розв’язання
1)4+5=9(дн.)-всього працювали два муляри;
2)900:9 =100(грн) - заробітна плата за 1 день;
3)100ˑ4=400(грн) – одержав перший муляр;
4)100ˑ5,або 900- 400=500 (грн)
Відповідь: 400 грн отримав перший муляр,500 грн – другий.
Господар острова «Знайка» не до кінця переконався,що ми розумні і йому цікаво  чи всі пам’ятають іменовані числа?
Давайте повторимо! 1дм- 10 см, 1м- 10 дм,1м- 100 см,1см – 10 мм. Молодці.
А в10 м 4 см скільки см
 А тепер самостійно виконайте завдання під номером 402.
(Потрібно нагадувати дітям про посадку і каліграфію).
8м3см=803 см               190мм= 19 см
3 дм9 см=39 см              50 дм=5 м
4см 7мм= 47 мм             167 см=16 дм 7 см

V. Домашнє завдання.
Ми змогли переконати господар острова «Знайка» і тому рухаємося  на острів «Домашнє завдання»
Відкриваємо щоденники і записуємо № 403,404.

VІ. Підсумок уроку.
Ми з вами подолали не легкий шлях і перемогли піратів. Тепер люди можуть спокійно переміщатися водоймами.
-         Що вам сподобалося на уроці?
-         Що нового дізналися?
-         Чого навчилися?
-         Сьогодні за урок оцінки отримують…





















Немає коментарів:

Дописати коментар