Робота в малих групах

Робота в малих групах
Урок, на якому використовуються групові форми роботи, відріз няється від традиційного. По-перше, всі учні беруть у ньому активну участь. По-друге, вони не тільки висловлюють свої думки, але й спіл куються, прислухаються до чужих ідей та міркувань. Це дуже цінні навички для молоді та людей будь-якого віку в демократичному суспільстві. Роботу в малих групах можна з успіхом застосовувати при вивченні нового матеріалу, при повторенні, розв'язуванні задач.
Перед впровадженням роботи в групах вчитель повинен спланувати:
а) Час. Найкраща модель — розпочати з пояснення завдання всьому класу, потім — робота в групах і підбиття підсумків.
б) Місце. Готуючи клас до заняття, слід взяти до уваги наступне: . що будуть робити групи;
             члени групи повинні бачити й чути одне одного;
             члени групи будуть користуватися матеріалами;
             допоміжні навчальні матеріали повинні бути доступні.
в) Письмові інструкції. Інструкції:
« повинні бути написані зрозумілою для кожного учня мовою; . можуть бути написані на дошці, великому аркуші паперу, роз дані на картках кожній групі або кожному учневі;
             повинні чітко вказувати, яким має бути результат роботи групи;
             повинні бути протестовані (зроби сам або попроси зробити це іншого вчителя).
г) Вміння працювати в групі. Чим складніше завдання, тим біль ший обсяг роботи мають виконувати учні разом. Цілком можливо, що вчителеві необхідно присвятити багато часу для ознайомлення учнів з правилами роботи в групі. Навчання правил роботи в групі є надзвичайно важливим моментом.
Правила роботи в групі
1. Бери активну участь у роботі групи.
2. Слухай своїх колег.
3. Зроби свій внесок у результат роботи групи.
4. Проси про допомогу, якщо її потребуєш.
5. Допомагай іншим.
Об’єднання в групи
1. Для короткотривалих завдань оптимальними є групи, що складаються з 4—5 осіб.
2. Групи повинні бути неоднорідними за статевою ознакою, за інте-лектуальними показниками. Лідери класу не мусять бути керівниками груп. Робота в групах — це не система ані для винагородження кращих учнів, ані для «підтягування» слабших. Це метод, який дозволяє всім учням діяти інтерактивно.
Інструкція для вчителя
1. Перед початком уроку підготуй матеріали, розстав столи.
2. Коротко поясни завдання.
3. Поділи учнів на групи.
4. Визнач завдання, роздаючи матеріали або записуючи інструкцію на дошці.
5. Виділи групам час для ознайомлення із завданням.
6. Переконайся, що всі зрозуміли інструкцію.
7. Визнач час для виконання завдання.
8. Попроси представників груп оголосити результати роботи.
9. Проведи обговорення вправи з усім класом.
Поради вчителеві
1.       Можеш допомагати учням, коли вони працюють у групах. Попро си учнів, щоб вони розповідали про те, що вже виконали. Нама гайся підказувати дітям нові ідеї.
2. Контролюй роботу груп, але не керуй ними. Дозволь, щоб вони працювали самі, навіть, якщо допускають помилки.
3. Заохочуй учнів проводити аналіз, чому даний метод є гарним або поганим, робити висновки, спостерігаючи за власною роботою і роботою інших.
4. Проси учнів, щоб вони міркували вголос, слухали інших, робили висновки з отриманої інформації.
5. Коли учні працюють у групах, ти є спостерігачем. Зверни увагу на дітей, які володіють необхідними навичками для виконання конкретного завдання.
6. Роби коментарі в процесі роботи учнів. Оцінюй їх досягнення. Не бій ся надто частих, конкретних і щирих коментарів. Ти повинен це ро бити як під час роботи в групах, так і при підбитті підсумків.
Позитивні наслідки роботи в групах
1. Ціле — це більше, ніж сума частин, ніхто не знає всього.
2. Учень сам визначає особистий внесок у роботу групи і тому охоче на ній концентрується.
3. Руйнується стереотипне відношення вчитель - учень.
4. Позитивна, невимушена атмосфера запобігає виникненню стре сів вчителя та учнів.
5. Учні набувають впевненості в своїх силах, зміцнюють віру в себе.

6. Співпраця заохочує учнів до доброзичливості.

Немає коментарів:

Дописати коментар